Sunday, August 7, 2011

::7 ramadhan::

This year, my ramdhan not like lasat year punyer ramadhan...

1)This year im driving to the office not like last year my 'loyal driver ' yg hantar n jemput balik

2)Even balik lagik awal dari previous company i worked...iaitu 4.30 p.m i only managed to reach home at 5.45 or 6 p.m...

3)My lil champ dah besar and selalu bergayut ajer kat kaki ni bile nampak mummy balik...its very hard for me to cook...

All this 3 reason lead me to MALAS masak...ha ha....i tink baru 4 hari ramdahan yang me masak and the rest is beli pasar ramadhan yg ade kat bawah umah itu jer...
Yes its costly sbb bile g pasar ramadhan jer sume benda nak beli...plus my en luv suke makan...and me pom dah terikut2 peel dia yang satu ini ...makan makan makan..

But niat memang kalo boleh nak masak everyday.....but its hard bile si kecik itu asek nak bergayut jer kat kaki...Bile mummy turn up kat pintu...at the moment terus dia dah taknak ngn orang lain....and for me...dapat masak yang ala kadar pom dah kira alhamdulillah...lagi2 alhamdulillah bile en luv plak tak berkira bile tgk lauk pauk ala kadar aje....terima kasseh la paham yer daddy..:)

Like yesterday....me only manage to berbuka dengan mee goreng ajer...but later after maghrib starting masok dapur buat "colek ayam"...its a kelantan punye makanan like supper bile org dah habis terawih...
But tak snap pom picca semalam since the colek ayam -ala kadaar jer sbb xcukup ingrediant like salad, paru n jugak perut....but i manage to cook the colek ...even rasa masam sket sbb terlebih asam jawa...he he...

IM beesyukur sebab semalam sempat jugak nak try cook the colek ayam...sbb normally i really dont have time as after maghrib me n en luv wiil go to MObile Wrapz tuk closing the account...really hard actually sbb terawih pom kadang2 jer boleh terawih kat masjid..the rest buat sendiri kat umah after balik from MObile WRapz..i guess that is scrifice i need to face....hmpp bersabarlah wahai hati.....

My wekeend sekarang pom agak terjejas since im opening the booth....*ni bukan merungut * okayh....the weekend sekrang dah tade nak g round2 mall dah....sumtime mmg we kene amik new stock n theres go my wekeend....n most of the time mmg we go to MOBILE WRAPZ to monitor the sales..oowhh...ini satu lagik sacrifice i guess..

Ok la dah melalut dah ni....actually nk cite yg manage to cook colek ayam jer...yg tak berapa marveles...ha ha....but not so bad for amatur ok....practise will make perfect..tak gituw?

No comments:

Post a Comment